خبرنگار يزد فردا - اعظم السادات ميرجليلي : -- دکتر سید علی محمد میرمحمدی میبدی در جمع اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر ،افزود: این نمایشگاه به منظور آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع و راحت و جامع دانشگاهیان به چکیده آخرین دست آوردهای کشور در این صنعت برگزار می شود.
وی ادامه داد:علاوه بر آن رفع ابهام در زمینه فعالیت های هسته ای چه به لحاظ ایمنی و زیست محیطی و چه به لحاظ سیاسی و خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان  و تقویت خود باوری دینی و غرور ملی از طریق مشاهده عینی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به ویژه در کشاورزی و پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
رئیس دانشگاه یزد گفت: این نمایشگاه در 23 غرفه و در سه بخش چرخه سوخت از زمان تولید - نیروگاه و تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای خواهد بود.
میر محمدی میبدی ادامه داد: در این نمایشگاه 500 عدد از اقلام نمایشگاهی شامل بخش چرخه سوخت و نیروگاه در 225 قلم و بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای در 275 قلم و 3 ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری و چرخه سوخت هسته ای و نمایش سانتریفیوژ بصورت برش خورده و یک ماشین سانتریفیوژ در حال کاردر معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است .  
رئیس دانشگاه یزد در پایان گفت: از تمامی پژوهشگران وعلاقه مندان دعوت می نماییم تا از این نمایشگاه که هر روز از ساعت 9 الی 17 برای بازدید عموم دایر است ،دیدن فرمایند و از نزدیک  در جریان پیشرفت های غرور آفرین دانشمندان هسته ای کشورمان قرار گیرند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا